MOODLE AMB ALUMNES NOUVINGUTS. IES Pius Font i Quer
L’experiència que us presentem s’ha portat a terme en el marc d’un IES de Manresa, el Pius Font i Quer, amb alumnes nouvinguts del Marroc, la Xina, Bulgària, Polònia, Senegal, Bolívia i l’Equador. El repte ha estat doble: Per una banda l’activació d’un procés de realfabetització en català (els alumnes ja ho estaven en una altra llengua) i, de l’altra, l’adopció de metodologies actives a les que s’hi ha afegit la interessant aportació de les TIC, especialment l’entorn virtual d’aprenentatge Moodle. Intentarem demostrar que aquestes eines incialment desenvolupades com a campus virtuals tenen molt per aportar a l’ensenyament presencial. I també que fer de mestre, amb aquest munt d’increïbles possibilitats que tenim a l’abast, mai havia estat una tasca tan engrescadora i creativa.
Descripció de l´experiència:
http://espiral.xtec.net/jornada2006/je06_rbarlam.pdf
Curs: 2006
Autors: Ramon Barlam i Núria Reguant
Referències del Moodle: http://iespfq.org/moodle/
Font d´informació: Espiral